Financiën

Administratie en financiële zaken

Alle inkomsten en uitgaven zullen zorgvuldig worden geadministreerd door de penningmeester. De uitvoering van de betalingen wordt door tenminste twee bestuursleden gefiatteerd. Jaarlijks zal de penningmeester een financieel overzicht maken dat door het bestuur zal worden goedgekeurd op de algemene vergadering. De secretaris zal de verslagen van de bestuursvergaderingen maken en alle administratieve bescheiden zorgvuldig behouden en bewaren.

Fiscale zaken

De rangschikking van de Stichting als algemeen nut beogende instelling (ANBI) zal worden gefaciliteerd door een gerenommeerd accountantskantoor.

Beloningsbeleid

Geen beloning voor de bestuursleden.

Het bestuur, en daarmee de Stichting, opereert onafhankelijk van donateurs en begunstigden. De leden van het bestuur genieten geen beloning voor hun werkzaamheden. Zij hebben wel recht op vacatiegeld en vergoeding van de door hen in de uitoefening van hun functie gemaakte kosten.

Fondsenwerving

Het vermogen van de Stichting zal worden opgebouwd door erfstellingen, legaten en schenkingen;  subsidies en donaties; pachten, huren en andere opbrengsten.

Beleggingsbeleid

De Stichting zal haar vermogen zoveel mogelijk laten beheren door de afdeling vermogensbeheer van een toonaangevende Nederlandse bankinstelling.

RSIN: 808932780
KVK: 08083838